Tanteos: Kit turbo by hg-motorsport c20ne

Modificaciones para mejorar las prestaciones de nuestros Calibras standard.

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Carlos
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Mensaje por Carlos »

Ya veo que te ha dado por el diseño grafico de colectores :) .


¿Hay idea de encargar algo especial a los chinos?.
Calibra 2.0i 115cv C20NE año 92 recycled
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damawasi
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Mensaje por damawasi »

aquí se cuece algo gordo gordo :D
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Ex-Calibra 8V C20NE 115 cv. Rojo Magma `92 D.E.P.
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Sergio25
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Mensaje por Sergio25 »

damawasi escribió:aquí se cuece algo gordo gordo :D
Mas bien se estan preparando los ingredientes de los pucheros :lol:
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NeWbIe_SLMNK
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Mensaje por NeWbIe_SLMNK »

:badgrin:
The butterfly is an important aid to fuel mixing. When positioned too close to the valve this advantage will be lost whilst positioning far away may lead to a loss of response.
As with the injector position (see below), higher RPM demands a larger butterfly to valve distance. A practical minimum figure for a 7 - 9,000 RPM engine is 200mm, whilst the maximum is dictated by the need to fit an air horn of reasonable length to achieve a good overall tract shape.
Where one injector is to be used per cylinder the best compromise position is immediately downstream of the butterfly. This gains maximum advantage from local turbulence and gives results surprisingly close to the optimum at both ends of the rev-range. This is the recommended position for most applications
For performance at low RPM, economy and low emissions the injector needs to be close to the valve and firing at the back of the valve head. This is the favoured position for production vehicles.
For higher RPM (very approximately 8,000+) the injector needs to be near the intake end of the induction tract to give adequate mixing time and opportunity. The higher the RPM, the further upstream the injector needs to be. As a result, use of speeds above approximately 11,000 RPM may give best results with the injector mounted outside the inlet tract altogether
Factors influencing size are; Power output, RPM, cylinder head design, cylinder capacity, position of the throttle body in the inlet tract and position of the injector.

Choice of bore size is a balanced compromise resulting from the following;
1) A larger bore leads to lower flow resistance, but obeying the laws of diminishing returns.
2) A smaller bore leads to better throttle control and response (never underestimate) and improved fuel mixing.
3) The system should be considered in total - from (at least) trumpet flange to cylinder and proportioned accordingly.

Basic references for BHP per cylinder, assuming ca 120mm from butterfly to valve head and a max of 9,000 rpm are;
Up to 30 - 30mm, up to 33 - 32mm, up to 39 - 35mm, up to 46 - 38mm, up to 51 - 40mm, up to 56 - 42mm
Up to 65 - 45mm, up to 74 - 48mm, up to 80 - 50mm, up to 87 - 52mm, up to 93 - 54mm.
These power figures may be increased by up to 10% in a purpose - designed and well proportioned system.
As butterfly to valve distance increases, butterfly size will need to increase in proportion to system taper and vice versa.
Lower revving engines and those with injectors placed before the butterfly will generally accept a larger body.
Fuente: Jenvey
Orientacion espiritual :lol:: Maese TELVM (Danke :wink:)

Ya habemus fisicamente alojamiento de inyectores (el torno apenas hace falta, es mucho mas simple de lo que creia) y piecerio inox AISI 304 para protos. Las pletinas cortaditas a lasser (me han dado mejor precio que mecanizando) estan de camino. Hora de jugar al tangram! :twisted:

Sergio se me ha petado un cluster del HD con una DLL clave y no me deja ni instalar ni actualizar el puto msn, la verdad con esto de la "actualizacion obligatoria por mi seguridad" se me han quitado las ganas de volver a poner algo que traga recursos a manta... Te dejo lo que necesito de los tragaarroces por MP
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Sergio25
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Mensaje por Sergio25 »

mp enviado :wink:
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NeWbIe_SLMNK
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Mensaje por NeWbIe_SLMNK »

Que guay, ya ni los propios chinos trabajan como chinos :lol: Pues nada, a ver si el viernes que viene estan por la labor de trabajar...

Y otro par de abortos que van de cabeza a la papelera:

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Voy a intentar otra cosa que no me gusta el inyector antes de una reduccion :?
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