How to Tune & Modify EFI (Jeff Hartman)
Moderadores: Alan78, Tropic, Operadores, Moderadores
-
- Master Calibreitor!
- Mensajes: 16918
- Registrado: Mar, 23 Dic 2003, 01:03
- Ubicación: Madrid
- Contactar:
How to Tune & Modify EFI (Jeff Hartman)


"The only true law is that which leads to freedom"
(Jonathan Livingston Seagull)
-
- Master Calibreitor!
- Mensajes: 16918
- Registrado: Mar, 23 Dic 2003, 01:03
- Ubicación: Madrid
- Contactar:
" The first electronic fuel injection (EFI) was invented by Bendix in 1950s America. The Bendix Electrojector system formed the basis of nearly all modern electronic fuel injection systems. The Bendix system used moder solenoid-type electronic injectors with an electronic control unit based on vacuum-tube technology (which was kind of like inventing the jet engine and strapping it on a 1915-vintage Sopwith Camel biplane).
The Electrojector system took 40 seconds to warm up before you could start the engine. Sometimes it malfunctioned if you drove under high-tension power lines ... "

Ah aquellos pioneros chalados con sus locos cacharros.
The Electrojector system took 40 seconds to warm up before you could start the engine. Sometimes it malfunctioned if you drove under high-tension power lines ... "





Ah aquellos pioneros chalados con sus locos cacharros.



"The only true law is that which leads to freedom"
(Jonathan Livingston Seagull)
Me gustaria ver el tamaño del cacharro en cuestion, que debería ser "minino", entre el voltaje requerido por las valvulas, el tamaño, el calor que desprenden las jodiasTELVM escribió:" ith an electronic control unit based on vacuum-tube technology . "


Que sería el mundo sin chalados con locos cacharros

-
- Master Calibreitor!
- Mensajes: 16918
- Registrado: Mar, 23 Dic 2003, 01:03
- Ubicación: Madrid
- Contactar:




La 'ECU'


"Once the system was operating, it was upgraded with new polyester capacitors and modern transistors, as the originals were wax-paper dipped and not reliable even when new."



La Electrojector era opcional (y muy cara) y casi nadie la pidió. De los que la pidieron, vista la fiabilidad el 99% rápidamente la pateó lejos y reconvirtió a carbs.
Tuvieron que pasar 25 años para que la EFI se impusiera a los carbs (K-Jetronic).
Última edición por TELVM el Mié, 10 Sep 2008, 13:54, editado 1 vez en total.


"The only true law is that which leads to freedom"
(Jonathan Livingston Seagull)




La chapita de fuel injection con letras estilo "Bienvenido a Las Vegas" no tiene precio, seguro que era trofeo ansiado de los tunetas de la época



TC026: Find a place, meet your friends, stir, have fun...
[img]kdd2008finbh3.jpg[/img]
Porque nadie sabe, ni imagina, en que punto del mapa volveremos a reunirnos...
[img]kdd2008finbh3.jpg[/img]
Porque nadie sabe, ni imagina, en que punto del mapa volveremos a reunirnos...
- NeWbIe_SLMNK
- Master Calibreitor!
- Mensajes: 8578
- Registrado: Mar, 30 May 2006, 14:00
- Ubicación: Karrosseriebau Nr.3